Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής- υπερκινητικότητα

Ορισμός

Σύμφωνα με τον ορισμό: Η «Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα» (ΔΕΠΥ) είναι μια αναπτυξιακή διαταραχή που εκδηλώνεται ως επίμονη συμπεριφορά που χαρακτηρίζεται από απροσεξία, υπερβολική κινητική δραστηριότητα και προβλήματα στον έλεγχο της προσοχής και των παρορμήσεων, που δε συνάδουν με το αναπτυξιακό επίπεδο του ατόμου, επηρεάζουν δε αρνητικά τη λειτουργικότητά του στις διαπροσωπικές σχέσεις, στο οικογενειακό, σχολικό περιβάλλον και εργασιακό περιβάλλον .

Επιδημιολογία - Συνοσηρότητα

Είναι μια από τις πιο διαδεδομένες χρόνιες παιδικές διαταραχές, εμφανίζεται σε 8% ως 12% των παιδιών παγκοσμίως . Το 50% ως 70% των συμπτωμάτων επιμένουν στην εφηβεία και στην ενηλικίωση. Εμφανίζεται περισσότερο στα αγόρια από ότι στα κορίτσια, με αναλογία 3:1 αγόρια προς κορίτσια στον γενικό πληθυσμό . Η ΔΕΠΥ συχνά δεν εμφανίζεται μόνη της , αλλά με άλλες συνυπάρχουσες καταστάσεις. Περίπου το 50% με 60% όλων των παιδιών με ΔΕΠΥ έχουν τουλάχιστον μια συνυπάρχουσα κατάσταση.

Διαγνωστική ταξινόμηση

Σύμφωνα με το DSM-V η ΔΕΠΥ διακρίνεται σε τρείς υπότυπους :

    1ο            Παρουσίαση με προεξάρχουσα την απροσεξία

Τα «απρόσεκτα» παιδιά έχουν δυσκολία στη συγκέντρωση προσοχής σε κάθε πλευρά της καθημερινότητάς τους και σε όλα τα πλαίσια που κινούνται .

    2ο            Παρουσίαση με προεξάρχουσα την  υπερκινητικότητα-παρορμητικότητα

Τα «υπερκινητικά» παιδιά κάνουν τις πιο πολλές κινήσεις εκεί που αυτό δεν αναμένεται, συμπεριφορά που ακριβώς επειδή είναι ενοχλητική, γίνεται ιδιαίτερα αισθητή στον περίγυρο .
Τα «παρορμητικά» παιδιά έχουν την τάση για αυθόρμητες και γρήγορες ενέργειες που δεν επιδέχονται αναβολής, καθώς συνοδεύονται από χαμηλό επίπεδο ματαίωσης, γίνονται οξύθυμα και ευερέθιστα.

    3ο            Συνδυασμένη παρουσίαση

Είναι η σύνθεση των συμπτωμάτων των δύο προηγούμενων υποτύπων.

Πιθανή αιτιοπαθογένεια

Οι έρευνες σήμερα δείχνουν η ΔΕΠΥ να οφείλεται κατά 80% σε γενετικά αίτια και 20% σε πρώιμα περιβαλλοντικά . Επομένως είναι κατά βάση κληρονομική(75%)


Τρόποι αντιμετώπισης

1. Φαρμακευτική αγωγή

2. Μη φαρμακευτική αγωγή (Εργοθεραπεία, Ψυχοθεραπεία, Συμβουλευτική, Εκπαιδευτική παρέμβαση κ.ά)

3. Συνδυασμός των (1) και (2

Share:

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Το κεντρο μας παρεχει τισ ακολουθεσ υπηρεσιεσ:

ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Παρέχουμε έναν πλήρως εξοπλισμένο χώρο ετοιμο να προσφέρει στους μικρούς μας φίλους τα κατάλληλα ερεθίσματα για να μάθει, να αυτονομηθεί, να αποκτήσει αυτοπεποίθηση και να γίνει χαρούμενος.

ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Ελάτε να γνωρίζεται μια άλλη μορφή της λογοθεραπείας, γεμάτη παιχνίδι , χαρά και μάθηση ξεχνώντας τα τετράδια και το διάβασμα.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Ειναι δωρεαν γιατι όλοι πιστεύουμε οτι ειναι καλο να ξέρουμε. Είμαστε παντα δίπλα στον γονέα για να τον ενημερώσουμε με ειλικρίνεια και να αξιολογήσουμε το παιδί και το οικογενειακό περιβάλλον ώστε να προτείνουμε το κατάλληλο προγραμμά για την καθε στιγμή.

ΠΟΛΥΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ

ΠΟΛΥΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ
Μια αίθουσα γεμάτη μυστήριο για τους μικρούς μας φίλους. Την λατρεύουν ακομα και αν δυσκολεύονται με την επεξεργασία των αισθήσεων τους. Σε αυτήν μπορούν να μάθουν και να αναπτύξουν δεξιοτητες και οι πολυ μικροί μας φίλοι.

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ
Ετσι όπως εμείς ξέρουμε. Με γνώμωνα να μάθει το παιδί και να παραμείνει μονο του στο τελος στο σχολικό πλαίσιο. Όχι αντικατάσταση του δασκάλου, όχι μόνιμη παραμονή .

ΚΑΤ΄ ΟΙΚΟΝ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

ΚΑΤ΄ ΟΙΚΟΝ ΘΕΡΑΠΕΙΑ
Προσφέρουμε σε ειδικές περιπτώσεις γιατι το θεραπευτικό περιβάλλον δεν μπορει να μεταφερθεί εξολοκλήρου στο σπιτι. Παντα με σεβασμό στο παιδί και τις ανάγκες του

Ειδικό παιδαγωγικό

Ειδικό παιδαγωγικό
Είμαστε εκπαιδευμένοι για την αξιολογηση και παρέμβαση σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ώστε να τους δώσουμε τα εφόδια για μια πιο χαρούμενη σχολική χρονια